Deklaracja dostępności

Małopolski Zespół Jednostek Edukacyjnych w Krakowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ksm.krakow.pl.

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2019-10-18. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-09-05.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-10-18. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 2024-02-01.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Konrad Piwowarczyk, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 12 656 24 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Korzystanie z klawiatury:

Tab: przenosi fokus (punkt uwagi) do następnego aktywnego elementu na stronie (odnośnika, formularza) Shift + Tab: przenosi fokus do poprzedniego aktywnego elementu na stronie (odnośnika, formularza) Enter - uaktywnia odnośnik i przyciski strzałki w dół↓ i w górę↑ oraz w lewo← i w prawo→ - umożliwiają przemieszczanie się między pozycjami górnego menu. Świadomie zrezygnowaliśmy z możliwości szerszego zastosowania skrótów klawiaturowych, aby uniknąć konfliktów z technologiami asystującymi (np. czytnikami ekranów), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Udogodnienia

Serwis jest wyposażony w udogodnienia ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • przełączniki zmiany kontrastu,
  • na stronie zastosowano technologie "skip navigation" – szybkie przemieszczanie do wskazanych elementów strony.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich .

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku prowadzi jedno wejście główne od ul. Zamoyskiego oraz wjazd na podwórko szkolne od ul. Redemptorystów. Z podwórka szkolnego do budynku prowadzą dwa wejścia.
  2. Dla uczniów i osób zainteresowanych przeznaczone jest wejście od strony ul. Zamoyskiego, przy którym znajduje się pomieszczenie szatni/portierni.
  3. Przy wejściu do budynku szkoły znajduje się tablica informująca w sposób wizualny o rozmieszczeniu pomieszczeń w budynku. Ponadto pracownik szatni/portierni jest przeszkolony w celu udzielania informacji głosowej o rozmieszczeniu pomieszczeń w budynku.
  4. Sekretariat, gabinet Dyrektora szkoły i pomieszczenia administracyjne Szkoły znajdują się na drugim piętrze budynku szkoły. Do wyżej wskazanych pomieszczeń prowadzą schody.
  5. Budynek Zespołu nie jest wyposażony w windy oraz podjazdy dla wózków inwalidzkich.
  6. W budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych.
  7. Na ścianie między parterem a pierwszym piętrem widnieje druga tablica informująca o numerach pomieszczeń, w których znajdują się gabinety kierownictwa szkoły oraz pracowników administracji.
  8. Do budynku Zespołu i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  9. W budynku Zespołu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i niedowidzących.
  10. W budynku Zespołu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.W „Instrukcji postępowania na wypadek ewakuacji szkoły” znajduje się zapis określający, iż za ewakuację osób ze szczególnymi potrzebami, w przypadku ich obecności w szkole w momencie ogłoszenia ewakuacji odpowiada pracownik, który zajmuje się sprawą, z którą taka osoba zjawiła się w szkole.
  11. W indywidualnych przypadkach osobom ze szczególnymi potrzebami Zespół umożliwia dostęp alternatywny poprzez wsparcie innej osoby (pracownika Zespołu) bądź zastosowanie wsparcia technicznego (komunikowanie się drogą telefoniczną lub internetową).